Silniki wysokoprężne Mercedes-Benz do aplikacji Off-Highway
Historia marki Mercedes Benz
Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie, oznaczające „łaskę”. Mercedes miała też na imię, urodzona w 1889 roku, córka Emila Jellinka, austriackiego przedsiębiorcy mieszkającego w Baden pod Wiedniem i w Nicei.
Jellinek, człowiek nowoczesny i zainteresowany sportem, był także wielkim entuzjastą postępu technicznego i samochodów. Był przekonany, że samochód zmieni świat. Już w roku 1897 udał się do Cannstatt i zamówił tam swój pierwszy samochód marki Daimler – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM.
Jako przedsiębiorca, Jellinek miał dobre kontakty w kręgach międzynarodowej finansjery i arystokracji. W roku 1898 zaczął sprzedawać automobile Daimlera w najwyższych sferach. W roku następnym wytwórnia Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) dostarczyła mu 10 pojazdów, a w roku 1900 było ich już 29.
Od DMG Jellinek domagał się coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Począwszy od 1899 roku zgłaszał je również do wyścigów – przede wszystkim do wyścigu nicejskiego (zwanego „Tygodniem Nicejskim”). Startował w nich pod pseudonimem Mercedes – na cześć córki. Tego, już wówczas bardzo znanego w kręgach automobilistów, imienia nie używał początkowo jako marki samochodu, lecz wyłącznie jako nazwy zespołu bądź pseudonimu kierowcy.
Na początku kwietnia 1900 roku wytwórnia DMG zawarła z Jellinkiem umowę o sprzedaży samochodów i silników Daimlera. Zapadła też decyzja o skonstruowaniu nowego silnika, który miał nosić nazwę Daimler-Mercedes. W ten sposób pseudonim Jellinka stał się nazwą produktu. 14 dni później Jellinek zamówił 36 pojazdów za łączną kwotę 550 000 marek, co przy dzisiejszej wartości pieniądza odpowiada ok. 3 milionom euro.
Było to więc, jak na tamte czasy, ogromne zamówienie. Po kilku tygodniach Jellinek zamówił kolejne 36 pojazdów z silnikami o mocy 8 KM.
Wyprodukowane przez: Zmodyfikowane przez:
Przemysł leśniczy i rolnictwo
Dostarczane przez nas rozwiązania są zaawansowane technologicznie i sprawdzone w praktyce przez wielu użytkowników. Oferta silników w zakresie zastosowań poza drogami publicznymi jest bardzo obszerna i obejmuje zarówno rozwiązania standardowe jak i dostosowanie specjalnie na potrzeby klienta.
Podczas pracy przy uprawie pól czy lasów niezbędna jest niezawodność Twoich narzędzi. MTU we współpracy z Mercedesem są doświadczonymi dostawcami silników dla sprzętu rolniczego i leśnego – oferując napędy do szeregu specjalistycznych maszyn jak ciągniki, rębaki, kombajny zbożowe, kombajny do drewna i leśnictwa - a ich silniki wysokoprężne zapewniają maksymalną wydajność na polach i w lasach, niezależnie od warunków.
Napędom maszyn rolniczych i leśnych bardzo często stawia się szczególne wymagania, lecz niezależnie od tego czy potrzeba niskiej wagi, ekstremalnie zwartej konstrukcji czy możliwości komunikacji z elektronicznym sterowaniem, silniki MTU mogą sprostać każdemu wyzwaniu.
Najlepszym sposobem na maksymalizacje zysków w przemyśle rolniczym i leśniczym jest stosowanie wyjątkowo ekonomicznych maszyn. Wysokowydajne i niezawodne silniki rolnicze serii 1000, 1100, 1300 i 1500 bazują na technologii Mercedes-Benz i są przystosowane do pracy poza drogami publicznymi.
Silniki te dysponują mocą od 115 do 480kW i zostały zaprojektowane specjalnie do zastosowań w rolnictwie i leśnictwie a następnie udoskonalone by spełnić wymagania przepisów UE Stage V, dzięki pakietowi Emission Flex i szerokiej gamie certyfikatów emisji spalin mogą Państwo korzystać z najnowszej generacji silników na całym świecie.
SERIES 1000 4R / 6R |
SERIES 1100 6R |
SERIES 1300 6R |
SERIES 1500 6R |
4R 115-170kW ; 675-950Nm | |||
6R 180-280kW; 1000-1550Nm | 240-340kW; 1700-2200Nm | 320-390kW; 2200-2600Nm | 380-480KW; 2600-3100Nm |
Przemysł górniczy
Silniki do urządzeń wiertniczych i maszyn górniczych, takich jak ładowarki i wywrotki, są specjalnie zoptymalizowane pod kątem emisji zanieczyszczeń by mogły pracować pod ziemią. Nowoczesne systemy wtryskowe zapewniają bardzo niską emisję spalin, które nie obciążają systemów wentylacyjnych – w efekcie praca jest czysta i bez utraty wydajności.
Silniki serii 900 spełniają surowe amerykańskie normy 30 CFR Part 7, jest to zasługa między innymi zastosowaniem wtrysku Common Rail oraz systemu recyrkulacji spalin (EGR) i SCR. Silniki do pojazdów dołowych są specjalnie zaprojektowane do ciężkiej pracy w trybie 24/7 i wytwarzają ogromne ilości momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika - niezależnie od temperatury, zapylenia i wilgotności.
Przykładowe zastosowanie silników MTU Mercedes Benz w aplikacjach przemysłowych.
Kontakt Dział Handlowy:
Mariusz Bieroń / Agregaty prądotwórcze, kogeneracja |
+48 663 020 317 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Marcin Bieroń / Aplikacje morskie, offshore |
+48 605 124 689 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Olaf Liszka / Aplikacje przemysłowe |
+48 601 888 416 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Bartłomiej Kołodziej / Aplikacje kolejowe |
+48 601 431 224 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
INFOLINIA SERWISOWA 24H +48 723 202 202