vmdetmerc 1
vmdetmerc 2
vmdetmerc
vmdetmerc 3
vmdetmerc 4
vmdetmerc 5

Silniki wysokoprężne Mercedes-Benz do aplikacji Off-Highway

daimler mercedes   mercedes benz logo 1              

Historia marki Mercedes Benz

176329

Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie, oznaczające „łaskę”. Mercedes miała też na imię, urodzona w 1889 roku, córka Emila Jellinka, austriackiego przedsiębiorcy mieszkającego w Baden pod Wiedniem i w Nicei.

Jellinek, człowiek nowoczesny i zainteresowany sportem, był także wielkim entuzjastą postępu technicznego i samochodów. Był przekonany, że samochód zmieni świat. Już w roku 1897 udał się do Cannstatt i zamówił tam swój pierwszy samochód marki Daimler – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM.

 

437203 715467 2582 3500 13973 CL0420

Jako przedsiębiorca, Jellinek miał dobre kontakty w kręgach międzynarodowej finansjery i arystokracji. W roku 1898 zaczął sprzedawać automobile Daimlera w najwyższych sferach. W roku następnym wytwórnia Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) dostarczyła mu 10 pojazdów, a w roku 1900 było ich już 29.

Od DMG Jellinek domagał się coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Począwszy od 1899 roku zgłaszał je również do wyścigów – przede wszystkim do wyścigu nicejskiego (zwanego „Tygodniem Nicejskim”). Startował w nich pod pseudonimem Mercedes – na cześć córki. Tego, już wówczas bardzo znanego w kręgach automobilistów, imienia nie używał początkowo jako marki samochodu, lecz wyłącznie jako nazwy zespołu bądź pseudonimu kierowcy.

2

 

Na początku kwietnia 1900 roku wytwórnia DMG zawarła z Jellinkiem umowę o sprzedaży samochodów i silników Daimlera. Zapadła też decyzja o skonstruowaniu nowego silnika, który miał nosić nazwę Daimler-Mercedes. W ten sposób pseudonim Jellinka stał się nazwą produktu. 14 dni później Jellinek zamówił 36 pojazdów za łączną kwotę 550 000 marek, co przy dzisiejszej wartości pieniądza odpowiada ok. 3 milionom euro.

Było to więc, jak na tamte czasy, ogromne zamówienie. Po kilku tygodniach Jellinek zamówił kolejne 36 pojazdów z silnikami o mocy 8 KM.

 

Wyprodukowane przez:                                                     Zmodyfikowane przez:

 mercedes benz logo 1                                    Solution RGB

tn oie transparent

silnik mercedes 1Przemysł leśniczy i rolnictwo

Dostarczane przez nas rozwiązania są zaawansowane technologicznie i sprawdzone w praktyce przez wielu użytkowników. Oferta silników w zakresie zastosowań poza drogami publicznymi jest bardzo obszerna i obejmuje zarówno rozwiązania standardowe jak i dostosowanie specjalnie na potrzeby klienta.

Podczas pracy przy uprawie pól czy lasów niezbędna jest niezawodność Twoich narzędzi. MTU we współpracy z Mercedesem są doświadczonymi dostawcami silników dla sprzętu rolniczego i leśnego – oferując napędy do szeregu specjalistycznych maszyn jak ciągniki, rębaki, kombajny zbożowe, kombajny do drewna i leśnictwa - a ich silniki wysokoprężne zapewniają maksymalną wydajność na polach i w lasach, niezależnie od warunków.

 

AGN Konfiguration0003

Napędom maszyn rolniczych i leśnych bardzo często stawia się szczególne wymagania, lecz niezależnie od tego czy potrzeba niskiej wagi, ekstremalnie zwartej konstrukcji czy możliwości komunikacji z elektronicznym sterowaniem, silniki MTU mogą sprostać każdemu wyzwaniu.

Najlepszym sposobem na maksymalizacje zysków w przemyśle rolniczym i leśniczym jest stosowanie wyjątkowo ekonomicznych maszyn. Wysokowydajne i niezawodne silniki rolnicze serii 1000, 1100, 1300 i 1500 bazują na technologii Mercedes-Benz i są przystosowane do pracy poza drogami publicznymi.

silnik mercedes 3

 

 

Silniki te dysponują mocą od 115 do 480kW i zostały zaprojektowane specjalnie do zastosowań w rolnictwie i leśnictwie a następnie udoskonalone by spełnić wymagania przepisów UE Stage V, dzięki pakietowi Emission Flex i szerokiej gamie certyfikatów emisji spalin mogą Państwo korzystać z najnowszej generacji silników na całym świecie.

 

SERIES 1000  4R / 6R
OM934 / OM936

SERIES 1100  6R
OM 470

SERIES 1300  6R
OM 471

SERIES 1500  6R
OM 473

  4R        115-170kW  ;  675-950Nm      
  6R        180-280kW; 1000-1550Nm 240-340kW; 1700-2200Nm  320-390kW; 2200-2600Nm  380-480KW; 2600-3100Nm 

silnik mercedes 4


silnik mercedes 5Przemysł górniczy

Silniki do urządzeń wiertniczych i maszyn górniczych, takich jak ładowarki i wywrotki, są specjalnie zoptymalizowane pod kątem emisji zanieczyszczeń by mogły pracować pod ziemią. Nowoczesne systemy wtryskowe zapewniają bardzo niską emisję spalin, które nie obciążają systemów wentylacyjnych – w efekcie praca jest czysta i bez utraty wydajności.

oie transparent 2

 

Silniki serii 900 spełniają surowe amerykańskie normy 30 CFR Part 7, jest to zasługa między innymi zastosowaniem wtrysku Common Rail oraz systemu recyrkulacji spalin (EGR) i SCR. Silniki do pojazdów dołowych są specjalnie zaprojektowane do ciężkiej pracy w trybie 24/7 i wytwarzają ogromne ilości momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika - niezależnie od temperatury, zapylenia i wilgotności.

 

 

Przykładowe zastosowanie silników MTU Mercedes Benz w aplikacjach przemysłowych.

Kontakt Dział Handlowy:

 

Mariusz Bieroń / Agregaty prądotwórcze, kogeneracja

+48 663 020 317

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Bieroń / Aplikacje morskie, offshore

+48 605 124 689

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Olaf Liszka / Aplikacje przemysłowe

+48 601 888 416

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bartłomiej Kołodziej / Aplikacje kolejowe

+48 601 431 224

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


INFOLINIA SERWISOWA 24H  +48 723 202 202

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Polityka plików "cookies"