Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Silnik w dużym rozmiarze, umieszczony na niebieskiej podstawie, z widocznymi rurami, zbiornikami i elementami sterującymi, w industrialnym wnętrzu.

Napęd MTU na okrętach przeciwpożarowych w służbie Straży Pożarnej

Napęd MTU na okrętach przeciwpożarowych

Napęd MTU na okrętach przeciwpożarowych w służbie Straży Pożarnej

„Three Forty-Three” – to pierwsza z dwóch jednostek światowej klasy łodzi pożarniczych, która została dostarczona do Straży Pożarnej Nowego Jorku.

Pod koniec kwietnia 2010 r., pierwszy okręt klasy Ranger 4200, po pozytywnie zakończonych testach został dostarczony do jej dumnych właścicieli, Straży Pożarnej z Nowego Jorku (FDNY).

Jednostka Three Forty-Three (Trzy-czterdzieści trzy) została nazwana na cześć strażaków z jednostki 343 Straży Pożarnej Nowego Jorku, którzy stracili życie 11 września 2001 po ataku na World Trade Center. Wszystkie tablice nazwy, umieszczonej na burcie na statku, zostały wycięte ze stali odzyskanej z tych budynków.

Trzy-czterdzieści trzy to pierwszy z dwóch, nowych okrętów pożarniczych produkowanych do tego projektu w Eastern Shipbuilding Inc. Panama City na Florydzie. Druga jednostka została dostarczona latem 2010 r. Jednostka została zaprojektowana przez firmę Robert Allan Ltd. z Vancouver, pod kierunkiem Kena Harford’a, głównego projektanta i Dereka Noon’a, kierownika projektu. Głównym zadaniem tych nowych, szybko reagujących jednostek Straży Pożarnej jest zwalczanie pożarów oraz ratownictwo morskie w zatoce nowojorskiego portu oraz wybrzeża New Jersey. Obejmuje to możliwość jednostki do reagowania na ewentualne zagrożenia, łącznie z usuwaniem zagrożenia chemicznego, biologicznego, radiologicznego i jądrowego.

Nowe jednostki klasy Ranger 4200 mają następujące dane:

– Długość całkowita                  42,67 m
– Promień skrętu                      10,97 m
– Wysokość burty                       4,87 m
– Maksymalne zanurzenie           2,74 m

Pojemności zbiorników są następujące:

– Paliwo                  35,3 m³
– Woda pitna            3,9 m³
– Piana gaśnicza     12,5 m³

Jednostki zostały zaprojektowane do osiągania prędkości maksymalnej 17,4 węzła, prędkości patrolowej 12 węzłów i łącznej wydajności pomp przekraczającej 200.000 litrów na minutę przy ciśnieniu 150 psi.

Łączna zainstalowana moc napędowa to 4 x 1492 kW (4 x 2000 KM).

Sprzęt gaśniczy dostarczony został przez norweską firmę , Fire-Fighting Systems (FFS), obejmujący:

– Pompy wodne –   4 x 2230 m³ / h

Armatki przeciwpożarowe:

– woda                  1 x 3850 m³ / h
– woda/piana         6 x 1200 m³ / h
– woda                  4 x 600 m³ / h
– woda                  1 x 300 m³ / h (wysięgnik żurawia)

Konfiguracja napędu dla jednostki klasy Ranger 4200 określono po rozległej ocenie opłacalności wielu opcji, w tym zastosowania pędników i sterów strumieniowych. Ze względu na ograniczenia narzucone projektowi, jak szybkość jednostki i wydajność pomp przeciwpożarowych, ostatecznym rozwiązaniem był cztero-śrubowy napęd. Jednostka została wyposażona w cztery główne silniki MTU model 12V-4000 M70, każdy o znamionowej mocy 2240 KM (1671 kW) przy 2000 obr.

Każdy z silników napędza śrubę Hundested CP, o średnicy 1778 mm przez przekładnię redukcji prędkości Hundested model CPG (H) 120 (L), a także napęd na cztery główne pompy pożarowe. Utrzymanie jednostki podczas akcji pożarniczej realizowany jest przez stery strumieniowe Wesmar, model „Vortex V2-26” napędzane silnikiem elektrycznym.

Robert Allan Ltd. pojawił się w ostatnich latach jako wiodący projektant głównych okrętów pożarniczych na całym świecie, projektując, prócz statków dla nowojorskiej straży pożarnej FDNY, także nowe okręty pożarnicze dla portów w Hongkongu, Los Angeles, Vancouver, Filadelfii, Baltimore, Shenzhen (Chiny), Dongguan (Chiny) i Portland. Obecnie w budowie są kolejne nowe okręty dla portów Kuwejt, Dongguan, Massport (Boston) i Chicago.

Zobacz również

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem firm: