Kompaktowe ładowarki burtowe Gehl Manitou
- opis ogólny
- specyfikacja techniczna
- galeria
Ładowarki burtowe to specyficzne maszyny. Ich niezwykła zwrotność wynikająca ze sposobu sterowania, a kompaktowe wymiary oraz mały rozstaw osi są dużym atutem w ciasnych przestrzeniach. Mocne, wydajne i przyjazne dla użytkownika ładowarki o sterowaniu burtowym Manitou to sprawdzone od lat rozwiązania zdobyte od zakupionych przez Manitou firm Gehl i Mustang.
Ładowarka o sterowaniu burtowym doskonale nadaje się do różnorodnych zadań, takich jak: załadunek materiałów sypkich, przenoszenie palet, odśnieżanie czy prace porządkowe. Mocny i kompaktowy silnik zapewnia niskie zużycie paliwa i emisję spalin. Ładowarki ze sterowaniem burtowym są projektowane i produkowane tak, aby ich użytkownicy mogli korzystać z nadzwyczajnej wydajności, wszechstronności i łatwości obsługi.
Zadomowione na dobre w branży budowlanej ładowarki burtowe, z angielskiego zwane skid-steer, mają ponadprzeciętną manewrowość, precyzję operowania oraz niewielkie wymiary. Szeroka oferta osprzętu pozwala jednak zamienić zwykłą ładowarkę w prawdziwie wielofunkcyjne urządzenie, wykorzystywane zarówno w pracach budowlanych jak i komunalnych.
W ładowarce typu skid-steer kierowanie odbywa się poprzez zmianę prędkości kół lewych i prawych w stosunku do siebie. Płynne manewrowanie możliwe jest dzięki napędowi hydrostatycznemu. Lewe i prawe koła napędzają oddzielne hydromotory, działające zupełnie niezależnie od siebie. Zamiast kierownicy natomiast operator ma do dyspozycji dwa drążki umieszczone po obu stronach fotela, lub też, w nowszych maszynach, dżojstik zlokalizowany w podłokietniku. Analogicznie wygląda to w przypadku ładowarek gąsienicowych.
Maksymalna prędkość jazdy ładowarek burtowych również nie jest zawrotna. Zazwyczaj nie przekracza 12 km/h w przypadku a ładowarki dysponujące dwoma zakresami prędkości mogą się rozpędzić do ok. 20 km/h.
Ładowarki ze sterowaniem burtowym mają niewielki rozstaw osi, co wiąże się ze stosunkowo niewielkim obciążeniem destabilizującym, czyli ze skłonnością do odrywania tylnej osi od podłoża wskutek obciążenia wysięgnika. Aby w jak najlepszym stopniu zbalansować maszynę, konstruktorzy Manitou umieścili ramkę osprzętu możliwie blisko przedniej osi. Niestety powoduje to ograniczenie zasięgu załadunku. Około dwukrotnie większe obciążenie destabilizujące mają kompaktowe ładowarki gąsienicowe.
Ich konstrukcja jest bardzo zbliżona do ładowarek burtowych, są jednak bardziej stabilne, mają lepsze właściwości trakcyjne i mają mniejszy nacisk na grunt. Podsumowując kompaktowe ładowarki gąsienicowe mają zbliżoną konstrukcję do ładowarek burtowych ale charakteryzują się lepszą trakcją i statecznością.
Podnoszenie radialne czy wertykalne ?
Wysięgnik o podnoszeniu radialnym oznacza, że punktem obrotu ramienia jest sworzeń umieszczony za kabiną, a osprzęt podczas unoszenia porusza się po łuku. W górnym zakresie unoszenia wędruje on niemalże nad kabinę, co dodatkowo utrudnia wysokie składowanie. Niewielki zasięg ramienia w ładowarkach wyposażonych w wysięgnik o kinematyce radialnej może być sporym ograniczeniem w przypadku układania stert materiału oraz załadunku przyczep. Ten problem nie jest tak odczuwalny w maszynach z wysięgnikiem o kinematyce wertykalnej. Bardziej zaawansowana konstrukcja ramienia z dodatkową ramą przesuwającą wysięgnik do przodu w trakcie unoszenia powoduje, że osprzęt unoszony jest niemal pionowo.
Ładowarki burtowe z wysięgnikiem wertykalnym mają większy zasięg ramienia w górnym zakresie unoszenia.
Ładowarki burtowe są świetnym uzupełnieniem ładowarki teleskopowej w parku maszynowym, szczególnie do pracy w ciasnych zakamarkach, gdzie są wręcz niezastąpione. Świetnie radzą sobie w pracach ziemnych, wymagających solidnej i wytrzymałej konstrukcji. Natomiast w pracach porządkowych ich dużym atutem jest doskonała manewrowość oraz duża różnorodność dostępnego osprzętu.
1500 R Długość: 2 385 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 605 m Moc: 46,3 hp Wysokość: 1 948 m Udźwig: 680 kg Masa: 2 690 kg Wysokość podnoszenia: 3,02 m 1650 RT Długość: 2 393 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 676 m Moc: 69,9 hp Wysokość: 1 969 m Masa: 3 693 kg 1650 R Długość: 2 385 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 605 m Moc: 69,9 hp Wysokość: 1 948 m Udźwig: 748 kg Masa: 2 796 kg Wysokość podnoszenia: 3,02 m 1750 RT NTX:3 Długość: 2 814 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 636 m Moc: 69,9 hp Wysokość: 2 103 m Masa: 3 903 kg 1900 R Długość: 2 388 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 638 m Moc: 69,3 hp Wysokość: 2032 m Udźwig: 826 kg Masa: 3 121 kg Wysokość podnoszenia: 3,06 m 2100 RT NTX:3 Długość: 2 959 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 765 m Moc: 72 hp Wysokość: 2 111 m Masa: 4 445 kg 2200 R Długość: 2 667 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 664 m Moc: 72 hp Wysokość: 2 057 m Udźwig: 998 kg Masa: 3 620 kg Wysokość podnoszenia: 3,12 m 2500 RT NTX:3 Długość: 3 221 m Silnik: Deutz Szerokość: 1 765 m Moc: 74,3 hp Wysokość: 2 111 m Masa: 5 203 kg 2600 R Długość: 2 832 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 664 m Moc: 72 hp Wysokość: 2 057 m Udźwig: 1 179 kg Masa: 3 719 kg Wysokość podnoszenia: 3,12 m 2700 V NTX:2 Długość: 2 959 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 765 m Moc: 72 hp Wysokość: 2 057 m Udźwig: 1 225 kg Masa: 3 697 kg Wysokość podnoszenia: 3,31 m 3200 VT Długość: 3 243 m Silnik: Deutz Szerokość: 1 766 m Moc: 114 hp Wysokość: 2 111 m Masa: 5 267 kg 3300 V NTX:2 Długość: 3 023 m Silnik: Yanmar Szerokość: 1 829 m Moc: 72 hp Wysokość: 2 083 m Udźwig: 1 497 kg Masa: 4 123 kg 4200 V Długość: 3 086 m Silnik: Deutz Szerokość: 2 019 m Moc: 120 hp Wysokość: 2 083 m Udźwig: 476 kg Masa: 1 814 kg
Kontakt Dział Handlowy:
Piotr Gąsowski |
+48 603 883 020 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |