artykuł elektro info

Silniki wysokoprężne służące do napędu maszyn i urządzeń znajdują się w naszym najbliższym otoczeniu od bardzo dawna. Coraz częściej jednak wokół nas pojawiają się nowoczesne i innowacyjne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo i komfort.

W artykule, który ukazał się na łamach specjalistycznego miesięcznika Elektro Info przedstawiono historię firm MTU Friedrichshafen GmbH oraz MTU Onsite Energy GmbH, a także portfolio produktowe tych marek. MTU coraz częściej spotykane jest w polskich firmach, szpitalach i budynkach użyteczności publicznej. Wszędzie tam, gdzie niezbędne jest zapewnienie ciągłości zasilania w energię elektryczną.

rrpsRok 2014 rozpoczął się od oczekiwanej o dawna zmiany w strukturze organizacyjnej grupy Tognum AG.

Od 9 stycznia 2014 roku grupa Tognum, właściciel MTU Friedrichshafen GmbH, działać będzie pod nową nazwą - Rolls-Royce Power Systems AG. Jest to skutek zmian właścicielskich które nastąpiły po przejęciu grupy Tognum przez firmy Rolls-Royce plc oraz Daimler AG. Obie firmy mają 50% udziałów w spółce joint venture.

T4 flyer 250Najnowsza norma emisji spalin dla pojazdów off-highway, która wchodzi w życie z początkiem 2014 roku stanowiła olbrzymie wyzwanie dla wszystkich producentów silników.

MTU Friedrichsahafen GmbH przygotowało zupełnie nową rodzinę silników w seriach 1000, 1100, 1300, 1500, i 1600, które są następcami silników OM 900, OM 500 i OM 460. Oczywiście silniki spełniające normy Stage 3B nadal są dostępne dla Klientów. 

phoenix-2Phoenix 2 to imponujący, 90 metrowy luksusowy jacht zbudowany w 2010 roku dla Jana Kulczyka. Luksusowy jacht Phoenix 2 sklasyfikowany został na 38. miejscu największych jachtów na świecie. Posiada 6 luksusowych kajut mogących pomieścić 12 pasażerów, basen, jacuzzi, salę kinową i kilka olbrzymich salonów.

2301trimaran 210 1Biuro projektowe gdańskiej stoczni Sunreef Yachts pokazało niezwykły koncept trimaranu motorowego, TRIMARAN 210. Projekt został przygotowany na zamówienie klienta poszukującego jedynego w swoim rodzaju super jachtu. 
Najważniejsze, że tę nowatorską jednostkę napędzać będą 4 silniki MTU 12 V 2000 M84 o mocy 1650KM każdy.


serwisAs an Authorized Distributor of MTU, MTU Onsite Energy, Detroit Diesel Corporation, Mercedes Benz and VM Motori diesel engines for industrial and marine applications, we offer you a professional service all over Poland.

sar-2We are glad to announce that Search & Rescue Vessel SAR 3000 "Sztorm" ("Storm") has successfully completed her sea trials and has been delivered to the final customer.

 

"Sztorm" is a sister vessel for "Pasat" & "Orkan" vessels previously constructed for Polish Maritime Search & Rescue Service in Gdynia.

 

 

sar-6MORSKA SŁUŻBA POSZUKIWANIA I RATOWNICTWA wyposażona została w 3 bliźniacze statki ratownictwa morskiego typu SAR.

 

Jednostki SAR 3000 noszą nazwy „Pasat" , „Orkan" i „Sztorm”.

sar-1MORSKA SŁUŻBA POSZUKIWANIA I RATOWNICTWA wyposażona została w 3 bliźniacze statki ratownictwa morskiego typu SAR.

 

Jednostki SAR 3000 noszą nazwy „Pasat" , „Orkan" i „Sztorm”.

hitachi e1100 3Wozidła Hitachi EH1100 będące w posiadaniu Cementowni Górażdże, należąca do koncernu Heidelberg Cement, to jedne z największych wozideł pracujących na dzień dzisiejszy w Polsce. Wozidła te zdolne są do przewożenia ładunków o masie ponad 60 ton.

Wozidła EH1100 wyposażone zostały w silniki MTU Detroit Diesel 12V serii 2000 o mocy 567kW (760KM) umożliwiające prędkość maksymalną tego olbrzyma do 60 km/h!

 

jean de la Valette 13Największy w Europie dwukadłubowy prom pasażersko - samochodowy "Jean de la Valette" powstał w stoczni Austal Ships Pty Ltd. w zachodniej Australii, która specjalizuje się w budowie szybkich, wielokadłubowych promów z aluminium. Wszedł do eksploatacji we wrześniu 2010 u armatora Virtu Ferries z Valetty na Malcie.

Prom napędzany jest przez cztery silniki MTU serii 8000 o łącznej mocy 36 400 KW czyli prawie 50 000 KM.

nordic 6"Nordic" jest najnowocześniejszym, najszybszym i jednym z trzech najsilniejszych holowników ratowniczych na świecie. Już sama długość szokuje - 78 m! Powstał w niemieckiej stoczni Peenewerft w Wolgast i wszedł do eksploatacji 1 stycznia 2011 roku po ponad dziesięcioletnim okresie planowania i budowy.

Jest jedynym statkiem ratowniczym na świecie mogącym pracować niezależnie od skażenia powietrza na zewnątrz gazami trującymi lub wybuchowymi. W razie niebezpieczeństwa zostają zamknięte wszelkie luki.

Kontakt Dział Handlowy:

 

Mariusz Bieroń / Agregaty prądotwórcze, kogeneracja

+48 663 020 317

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marcin Bieroń / Aplikacje morskie, offshore

+48 605 124 689

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Olaf Liszka / Aplikacje przemysłowe

+48 601 888 416

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bartłomiej Kołodziej / Aplikacje kolejowe

+48 601 431 224

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


INFOLINIA SERWISOWA 24H  +48 723 202 202

Copyright © BH Ruda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Polityka plików "cookies"