MTU – agregaty prądotwórcze i silniki do napędu agregatów
Silniki wysokoprężne służące do napędu maszyn i urządzeń znajdują się w naszym najbliższym otoczeniu od bardzo dawna. Coraz częściej jednak wokół nas pojawiają się nowoczesne i innowacyjne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo i komfort.
W artykule, który ukazał się na łamach specjalistycznego miesięcznika Elektro Info przedstawiono historię firm MTU Friedrichshafen GmbH oraz MTU Onsite Energy GmbH, a także portfolio produktowe tych marek. MTU coraz częściej spotykane jest w polskich firmach, szpitalach i budynkach użyteczności publicznej. Wszędzie tam, gdzie niezbędne jest zapewnienie ciągłości zasilania w energię elektryczną.
Rolls-Royce Power Systems AG to nowa nazwa grupy Tognum AG, właściciela MTU Friedrichshafen GmbH.
Rok 2014 rozpoczął się od oczekiwanej o dawna zmiany w strukturze organizacyjnej grupy Tognum AG.
Od 9 stycznia 2014 roku grupa Tognum, właściciel MTU Friedrichshafen GmbH, działać będzie pod nową nazwą - Rolls-Royce Power Systems AG. Jest to skutek zmian właścicielskich które nastąpiły po przejęciu grupy Tognum przez firmy Rolls-Royce plc oraz Daimler AG. Obie firmy mają 50% udziałów w spółce joint venture.
Silniki MTU gotowe na normę Stage 4 / Tier IV Final
Najnowsza norma emisji spalin dla pojazdów off-highway, która wchodzi w życie z początkiem 2014 roku stanowiła olbrzymie wyzwanie dla wszystkich producentów silników.
MTU Friedrichsahafen GmbH przygotowało zupełnie nową rodzinę silników w seriach 1000, 1100, 1300, 1500, i 1600, które są następcami silników OM 900, OM 500 i OM 460. Oczywiście silniki spełniające normy Stage 3B nadal są dostępne dla Klientów.
Phoenix 2 to imponujący, 90 metrowy luksusowy jacht zbudowany w 2010 roku dla Jana Kulczyka. Luksusowy jacht Phoenix 2 sklasyfikowany został na 38. miejscu największych jachtów na świecie. Posiada 6 luksusowych kajut mogących pomieścić 12 pasażerów, basen, jacuzzi, salę kinową i kilka olbrzymich salonów.
Luksusowy trimaran Sunreef Yachts z silnikami MTU
Biuro projektowe gdańskiej stoczni Sunreef Yachts pokazało niezwykły koncept trimaranu motorowego, TRIMARAN 210. Projekt został przygotowany na zamówienie klienta poszukującego jedynego w swoim rodzaju super jachtu.
Najważniejsze, że tę nowatorską jednostkę napędzać będą 4 silniki MTU 12 V 2000 M84 o mocy 1650KM każdy.
Spare parts, service for MTU, Detroit Diesel, Mercedes Benz, VM Motori engines
As an Authorized Distributor of MTU, MTU Onsite Energy, Detroit Diesel Corporation, Mercedes Benz and VM Motori diesel engines for industrial and marine applications, we offer you a professional service all over Poland.
Search and Rescue Vessel (SAR) equipped with MTU 2000/4000 series engines.
We are glad to announce that Search & Rescue Vessel SAR 3000 "Sztorm" ("Storm") has successfully completed her sea trials and has been delivered to the final customer.
"Sztorm" is a sister vessel for "Pasat" & "Orkan" vessels previously constructed for Polish Maritime Search & Rescue Service in Gdynia.
Okręt ratownictwa morskiego SAR “Pasat" wyposażony w silniki MTU serii 2000 i 4000
MORSKA SŁUŻBA POSZUKIWANIA I RATOWNICTWA wyposażona została w 3 bliźniacze statki ratownictwa morskiego typu SAR.
Jednostki SAR 3000 noszą nazwy „Pasat" , „Orkan" i „Sztorm”.
Okręt ratownictwa morskiego SAR “Sztorm” wyposażony w silniki MTU serii 2000 i 4000
MORSKA SŁUŻBA POSZUKIWANIA I RATOWNICTWA wyposażona została w 3 bliźniacze statki ratownictwa morskiego typu SAR.
Jednostki SAR 3000 noszą nazwy „Pasat" , „Orkan" i „Sztorm”.
Silniki MTU w wozidłach technologicznych Hitachi
Wozidła Hitachi EH1100 będące w posiadaniu Cementowni Górażdże, należąca do koncernu Heidelberg Cement, to jedne z największych wozideł pracujących na dzień dzisiejszy w Polsce. Wozidła te zdolne są do przewożenia ładunków o masie ponad 60 ton.
Wozidła EH1100 wyposażone zostały w silniki MTU Detroit Diesel 12V serii 2000 o mocy 567kW (760KM) umożliwiające prędkość maksymalną tego olbrzyma do 60 km/h!
Największy w Europie prom pasażersko - samochodowy z silnikami MTU
Największy w Europie dwukadłubowy prom pasażersko - samochodowy "Jean de la Valette" powstał w stoczni Austal Ships Pty Ltd. w zachodniej Australii, która specjalizuje się w budowie szybkich, wielokadłubowych promów z aluminium. Wszedł do eksploatacji we wrześniu 2010 u armatora Virtu Ferries z Valetty na Malcie.
Prom napędzany jest przez cztery silniki MTU serii 8000 o łącznej mocy 36 400 KW czyli prawie 50 000 KM.
Silnik MTU serii 8000 w największym na świecie holowniku ratowniczym.
"Nordic" jest najnowocześniejszym, najszybszym i jednym z trzech najsilniejszych holowników ratowniczych na świecie. Już sama długość szokuje - 78 m! Powstał w niemieckiej stoczni Peenewerft w Wolgast i wszedł do eksploatacji 1 stycznia 2011 roku po ponad dziesięcioletnim okresie planowania i budowy.
Jest jedynym statkiem ratowniczym na świecie mogącym pracować niezależnie od skażenia powietrza na zewnątrz gazami trującymi lub wybuchowymi. W razie niebezpieczeństwa zostają zamknięte wszelkie luki.
Kontakt Dział Handlowy:
Mariusz Bieroń / Agregaty prądotwórcze, kogeneracja |
+48 663 020 317 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Marcin Bieroń / Aplikacje morskie, offshore |
+48 605 124 689 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Olaf Liszka / Aplikacje przemysłowe |
+48 601 888 416 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Bartłomiej Kołodziej / Aplikacje kolejowe |
+48 601 431 224 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
INFOLINIA SERWISOWA 24H +48 723 202 202